HR-avdelingen skal bidra til å rekruttere, forvalte og utvikle de menneskelige ressursene på en måte som støtter opp under St. Olavs hospital sine overordnede mål.
Kjerneoppgaver i HR-avdelingen:
Ivareta direktørens overordnede ansvar for arbeidsrettslige spørsmål, utarbeide og vedlikeholde en enhetlig og livsfaseorientert lønns- og personalpolitikk.
Gjennomføre forhandlinger om lønns- og tariffspørsmål.
Bistå ledere og HR-rådgivere i saker som gjelder arbeidsgiverrollen, rekruttering og omstilling.
Utforme og endre arbeidsavtaler i tråd med lov- og avtaleverk etter oppdrag fra klinikkene. Sørge for riktig utbetaling av lønn og annen godtgjøring og korrekte refusjoner fra nav.
Utarbeide og gjennomføre lederopplærings- og utviklingstiltak.
Ivareta systemeieransvaret for verktøy knyttet til kompetanseutvikling, internundervisning, rekruttering, personal- og ressursstyring og lønn.
Rapportere og gjennomføre analyser innenfor HR-området.