Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

HR-avdelingen

HR-avdelingen (tidligere personalavdelingen) skal bidra til å rekruttere, forvalte og utvikle de menneskelige ressursene på en måte som støtter opp under St. Olavs hospital sine overordnede mål.

Kjerneoppgaver i HR-avdelingen:

  • Ivareta direktørens overordnede ansvar for arbeidsrettslige spørsmål, utarbeide og vedlikeholde en enhetlig og livsfaseorientert lønns- og personalpolitikk.​
  • Gjennomføre forhandlinger om lønns- og tariffspørsmål.​
  • Bistå ledere og HR-rådgivere i saker som gjelder arbeidsgiverrollen, rekruttering og omstilling.​
  • Utforme og endre arbeidsavtaler i tråd med lov- og avtaleverk etter oppdrag fra klinikkene. Sørge for riktig utbetaling av lønn og annen godtgjøring og korrekte refusjoner fra nav.​
  • Utarbeide og gjennomføre lederopplærings- og utviklingstiltak.
  • Ivareta systemeieransvaret for verktøy knyttet til kompetanseutvikling, internundervisning, rekruttering, personal- og ressursstyring og lønn.​
  • Rapportere og gjennomføre analyser innenfor HR-området.

Ledelse HR-avdelingen:

HR-seksjonen:

Preste- og samtaletjenesten:

PRS-seksjonen:

Lønnsseksjonen:

Slik finner du fram

Oppmøtested

1902-bygget, Øya, Trondheim

1902-bygget

Harald Hardrådes gt 14